انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

بایکوت حماسه 9 دی در اکثر روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت


عکس اوباما در صفحه اول روزنامه های زنجیره ای به جای یادآوری حماسه 9 دی + تصاویر
روزنامه‌های اصلاح‌طلب علی‌رغم ارتزاق از بیت‌المال و اخذ یارانه های چند صد میلیون تومانی، همراستا با فتنه گران به بایکوت خبری حماسه ملی 9 دی پرداخته اند.
 

  فصل مشترک اکثر روزنامه هاِی حامی دولت و اصلاح طلب در روز سه شنبه 9 دی 1393 انتشار تصویر باراک اوباما و بزرگ نمایی اظهارات اخیر وی پیرامون ایران بوده است. این در حالی است که اوباما دیروز در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا در توهینی جدید به ایرانیان، ایران را کشوری یاغی خطاب کرده است:

 
«اوایل ریاست جمهوری من در سال دو هزار و هفت از من پرسیده شد آیا به کشورهای مختلف یاغی سفر خواهم کرد ؟ آنچه من آن زمان گفتم همچنان به قوت خود باقی است. اوباما گفت اگر من فکر کنم این کار موجب پیشبرد منافع آمریکا می شود ، بله این کار را انجام می دهم.»
 
کمتر از دو هفته قبل نیز بسیاری از این روزنامه ها همگام با رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب اقدام به سانسور راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم اربعین از نجف اشرف تا کربلای معلا کرده بودند و یا با انتشار اخبار حداقلی نسبت به آن، بی اهمیتی این مساله از دید خود را عملا نشان داده بودند.
 
بررسی موردی رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت در 9 دی 1393
 
 
1. روزنامه شرق
 
 
روزنامه شرق تیتر اصلی خود را به اظهارات دبیر شورایعالی امنیت ملی در خصوص شهادت سردار تقوی اختصاص داد و با گذاشتن عکس تمام قد از اوباما به پاسخ اوباما درباره احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران با عنوان «هرگز نمی گویم هرگز» پرداخته است و از انتشار کوچکترین تیتری درباره حماسه 9 دی دریغ کرد.
 
 
2. روزنامه اعتماد
 
 
روزنامه اعتماد نیز با گذاشتن عکس کیانوش عیاری و مصاحبه با این کارگردان به اصطلاح روشنفکر که فیلمش به تازگی توقیف شده است، تیتر اصلی دیگر خود را به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ملاک های تایید و رد صلاحیت ها در این شورا اختصاص داده است و در قسمت بالایی صفحه نیز عکسی از رییس جمهور آمریکا منتشر کرده است تا از قافله دیگر رسانه های زنجیره ای عقب نیفتد. 
 

3. روزنامه جمهوری اسلامی
 
 
روزنامه جمهوری اسلامی نیز به سردبیری مسیح مهاجری (مشاور هاشمی رفسنجانی در دولت سازندگی) در خبر اول خود را به اعتراض مردم بحرین به بازداشت شیخ علی سلمان پرداخته و با چاپ عکس تشییع پیکر سدار شهید تقوی و گزارش تحلیلی از برداشت 4.1 میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی و سه خبر حاشیه ای صفحه اول خود را بسته است.

4. روزنامه اطلاعات
 
 
روزنامه اطلاعات به مدیر مسئولی محمود دعایی (از چهره های سنتی اصلاحات) نیز تیتر یک خود را به صحبت های رئیس مجلس در خصوص توان دفاعی ایران اختصاص داده و با گذاشتن عکس بزرگی از رزمایش ارتش به پیام فرمانده کل قوا اشاره کرده است. این روزنامه نیز در صفحه اول خود به خبری در خصوص اظهارات اوباما در خصوص ایران پرداخته است.
 

5. روزنامه آفتاب یزد
 
 
روزنامه آفتاب یزد البته ترجیح داده به سانسور کامل حماسه 9 دی نپردازد و در یک کادر بسیار کوچک تحت عنوان «بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص 9 دی» از این موضوع بگذرد و البته عکس بزرگی از قائم مقام بانک مرکزی  و مصاحبه با وی در خصوص میزان سپرده مردم در موسسات مالی غیر مجاز چاپ کرده و در زیر عنوان روزنامه، تیتر بزرگ دوئل چهار میلیارد دلاری نمایان است. 
 
این روزنامه نیز البته نتوانسته اشتیاق خود را برای انتشار عکس رییس جمهور آمریکا پنهان کند.
 
 
6. روزنامه آرمان
 
 
روزنامه آرمان نیز با انتشار یک عکس تمام قد و بزرگ از چهره محبوب اصلاح طلبان (اوباما) تیتر کوچکی در حاشیه صفحه اول را به 9 دی اختصاص داده است. ظاهرا اظهارات سخیف اوباما در توهین به ایرانیان و اظهارات قائم مقام بانک مرکزی در خصوص سپرده های مردم اهمیت بیشتری نسبت به حماسه 9 دی برای این روزنامه ها داشته است.
 
 
7. روزنامه مردم سالاری
 
 
روزنامه مردم سالاری نیز از هر موضوعی سخن گفته جز حماسه 9 دی. عکس بزرگ تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به بازداشت رهبر جمعیت الوفاق توسط آل خلیفه، خبر وزیر علوم در خصوص صندلی های خالی دانشگاه ها، اظهارات باراک اوباما در خصوص ایران، پیام فرمانده معظم کل قوا به رزمندگان رزمایش ارتش، گزارش از خرابی خانه باقرخان، صحبت های قائم مقام بانک مرکزی، اظهارات سید محمد خاتمی، برداشت 4.1 میلیاردی دولت از صندوف توسعه ملی در روزنامه مردم سالاری اولویتی برای چاپ دارند  ولیکن از حماسه مردمی 9 دی خبری نیست!
 
 
8. روزنامه شهروند
 
 
روزنامه دولتی شهروند (زیر مجموعه تامین اجتماعی) با چاپ عکس بزرگی از شهرام ناظری، گفتگو با وی در خصوص زندگی در جامعه ایرانی را تیتر اصلی خود کرده و تیتر دوم خود را با عنوان برداشت متفاوت از یک برداشت به تطهیر اقدام غیرقانونی دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی اختصاص داده است.

 
9. روزنامه فرهیختگان
 
 
 
روزنامه ای فرهیختگان نیز که با هزینه بیت المال و پول دانشجویان دانشگاه آزاد منتشر می شود با برگزیدن تیتر شکوه موفقیت ایران به اظهارات رئیس جمهور آمریکا پرداخته و انتخاب آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی را تحقق وعده روحانی دانسته است.

10. روزنامه افکار
 
روزنامه افکار نیز بدون اینکه کوچکترین واکنشی نسبت به این روز بزگ از خود نشان دهد، تیتر یک خود را به اظهارات روحانی اختصاص داد و با انتشار چند خبر دیگر در صفحه اول خود، ناراحتی اصلاح طلبان از این روز تاریخی را علنی کرد.

 

کد خبر:215124 -

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد