انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

به بهانه حضور وزیر به اصطلاح ارشاد درخطه ولایتمدار گلستان


انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از وزیر ارشاد

آیت الله مکارم شیرازی: بعضی از سخنانی که از وزارت

ارشاد شنیده می‌شود نگرانی‌هایی به دنبال داشته است.

  




به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعیان در ایران در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد گفته است که "اصرار به رفع فیلتر فیسبوک چه معنایی دارد".

 

بی بی سی به نقل از خبرگزاری فارس نوشت،: آقای مکارم شیرازی در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس ایران گفت: "چرا گفته می شود ممیزی در کتاب نباشد یا اینکه روزنامه توهین کننده به حضرت علی تعطیل نشود."

 

به گزارش خبرآنلاین، استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این‌گونه حرف زدن موجب می‌شود ارشاد اسلامی به ارشاد غیراسلامی تبدیل شود گفت: در مقاله روزنامه بهار آمده بود که علمای اسلام جاهل هستند که بر مسئله غدیر تاکید می‌کنند و سوال اینجاست که چرا گفته می‌شود این روزنامه را تعطیل نکنید.

 

این سخنان بعد از آن ایراد شد که وزیر ارشاد فعالیت نشر چشمه را بلامانع دانست و از تغییر در سیاست های ممیزی کتاب در وزراتخانه متبوعش خبر داد.

 

بخشی از سخنان آقای مکارم شیرازی هم واکنش به گفته های چند هفته پیش علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران تلقی می شود که گفته بود: "فیسبوک یک شبکه اجتماعی است و من آن را جزو مصادیق مجرمانه نمی دانم."

 

آقای جنتی پیش از این نیز از دسترسی راحت تر! به اینترنت و ماهواره حمایت کرده و خواستار اقداماتی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی شده بود. شبکه هایی که نقش بسزایی در جریان فتنه 88 داشتند و از آن برای سازماندهی، تجمعات غیرقانونی و انتشار مطالب غیرواقعی استفاده می شد.

 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی همچنین گفت: بعضی از این سخنان (که از وزارت ارشاد شنیده می شود) نگرانی هایی به دنبال داشته؛ نمی‌دانم اگر بحث عفاف و حجاب به دست (وزارت) ارشاد سپرده شود کاری صورت می گیرد یا تعطیل می شود."

 

از زمان شروع به کار دولت حسن روحانی برخی وزرای دولت به صورت فعال در فیسبوک حضور دارند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد