انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

باید معلوم شود چه داده ایم و چه گرفته ایم ؟


سخنی با خطیب جمعه گرگان / مردم حق ندارند دلواپس باشند !

noor01

  

به گزارش گلستان ما ؛ حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه " عده‌ای بدون دلیل و منطق خود را دلواپس و نگران می‌دانند " به انتقاد شدید و مفصل از منتقدان توافق نامه ژنو پرداخت و گفت : شما دلواپس چه چیزی هستید ؟ نگذارید در مذاکرات دلواپس مسائل داخلی شوند ، شما که تابع نظام و رهبر انقلاب و داعیه‌ دلسوزی نظام را دارید، چنین رفتارهایی غیرقابل انتظار است. و ...

در این زمینه و دلایلی بروز برخی نگرانی ها ، چند جمله ای خطاب به ایشان ارائه می شود .

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اشتیاق فراوان دولتمردان برای دوستی با غرب جهت رفع تحریم ها و بازگشت پولهای بلوکه شده که نیم نگاهی هم به آراء و نظرات هاشمی و خاتمی در این زمینه دارند ؛ چند ماهی است که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران  در سطح وزرات امور خارجه با کشورهای 5+1 مشغول مذاکره است  .

مقام معظم رهبری بارها عنوان کرده که من به آینده و نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم و پیشینه این کشورهای ددمنش هم نشان داده که هیچ اعتمادی نسبت به آنها وجود ندارد . در این شش ماهی هم که از مذاکرات گذشته هر بار دلتمردان غربی با لحنی گستاخانه تر منافع و مصالح ملی و استقلال جمهوری اسلامی را زیر پا گذاشتند و هر بار از گزینه های روی میز حرف زدند و هیچگاه زبان تهدید و تحریم را کنار نگذاشتند .

این گستاخی تا حدی رسید که آنها تمایل به رفع حصر سران فتنه 88 ، ایجاد دفتر در تهران ، ورود به مسائل حقوق بشری در ایران ، ورود به مسائله نظامی و محدود کردن توان موشکی ایران و ... را داشتند که اگر کمی به آنها باج بدهیم در سراسر ایران دفتر خواهند زد اما لحن دولت تدبیر و امید در تمامی این روزها آرامش خیال و امیدواری به نتیجه مندی مذاکرات بود .

این روزها اخبار نگران کننده ای به گوش می رسد که متن توافقنامه ژنو حتی از نمایندگان مجلس هم مکتوم مانده و مردم عادی و دانشجویان و اصحاب رسانه و کارشناسان را به حوزه نقد آن راه نمی دهند و حتی تعدادی زیادی از دانشجویان درخواست کردند که صدا و سیما فضایی ایجاد کند تا این توافقنامه منتشر و نقد شود اما در عمل همه چیز پنهان است .

در چنین فضایی که هیچ چیز معلوم نیست و از طرفی مراکز هسته ای کشور و پیشرفتهای آن که نشانی از استقامت و خون شهدای هسته ای و جوانان این مرز و بوم است رو به محدودیت و پلمپ شدن دوباره است ، آیا مردم حق ندارند دلواپس باشند که در پس پرده چه می گذرد و چه دادیم و چه گرفته ایم   ؟

متاسفانه آنهایی که با دولت تدبیر و امید عقد اخوّت و همراهی بسته اند به هیچ وجه بر نمی تابند که مردم نگران دستاوردهای استقامت خود باشند و حتی در مقام کلام و گفتار هم پیگیری این حق مسلم مردم را جایز نمی دانند  .

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد که برخی که همایش دلواپسی راه انداخته اند  ، نگران و دلواپس منافع خود هستند و نباید آن را به منافع کشور گره بزنند .

سخن ما با آیت الله نورمفیدی این است که آیا مردم حق ندارند در مورد مسائل کشور نگران و دلواپس باشند همانگونه که شما و آیت الله هاشمی و برخی دیگر از روحانیون همفکر از عملکرد دولت نهم و دهم دلواپس بودید که این دلواپسی به عناوین مختلف به نمایش گذاشته شد که در هیچ لحظه ای از آن دوره ، هویت و استقلال کشور این چنین مورد تاخت و تاز قدرت های بیگانه قرار نگرفته بود و اوج کینه و دشمنی آنان با نظام و انقلاب اسلامی در اردوکشی خیابانی سال 88 عیان شد ولی آن روزها خیلی ها ذره ای نگرانی و دلواپسی به خود راه ندادند و گاها حمایت ها و همراهی های تلویحی و تصریحی هم از سوی برخی از آقایان صورت گرفت .

امروز در مراسم گرامیداشت نمایندگان فقید گلستان در سانحه یاک 40 در جمع عموم مردم کف خیابان و بازار و مسئولین گرگان و گلستان به صراحت عنوان می شود که مردم حق دارند ولی فقیه و رهبری را نیز نقد کنند ولی همین ها تاب نقد عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای و رئیس جمهور محترم را ندارند .

 امروز در خیابانهای مختلف شهر گرگان از جمله شالیکوبی ، حجاب و عفاف و غیرت دینی و اسلام در خطر است و گیس های آشفته ، آرایش های غلیظ  و پوشش های نامناسب بدن نما آرامش روانی و حقوق شهروندی را مخدوش کرده است ؛ امروز روزنامه های هتاک امیر مومنان (ع) و نص صریح قران را زیر سوال می برند ؛ امروز مقام معظم رهبری آنقدر نگران فرهنگ است که حتی در نمایشگاه کتاب برای اولین بار حاضر نشد آیا این کارت قرمز به وزیر فرهنگ نیست ؛ امروز شاهرگ طلبه جوان علی خلیلی را به جرم دفاع از امر به معروف می زنند ؛ امروز یک خانم بازیگر را به دلیل تبریک به رهبر کتک می زنند ؛ آیا مردم حق ندارند دلواپس و نگران باشند .

آیا ادامه این روند به مصلحت انقلاب اسلامی و ارزشهای متعالی دین اسلام است .

امروز اگر در تهران زنان محجبه دست به راهپیمایی می زنند متوجه شده اند که ستادهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر از کار افتاده اند و برخی مسئولین اصلا دغدغه حجاب و عفاف ندارند بنابراین خود وارد میدان شده اند ؛ دیری نیست که خیابان شالیکوبی گرگان نیز شاهد راهپیمایی زنان محجبه باشد ، این یک قاعده در انقلاب اسلامی است که هر جا مسئولین کوتاهی کنند مردم به صحنه می آیند .

امام جمعه گرگان بارها از تریبون نماز جمعه از ضرورت معماری اصیل اسلامی سخن راندند اما امروز این نقد جدی وارد است که چرا موسسه میرداماد هیچ سنخیتی با معماری اصیل اسلامی ندارد و بیشتر شبیه معماری فراماسونری و نمادهای شیطانی است و یا اینکه مصلی گرگان که تحت نظارت ایشان مراحل نهایی ساخت خود را طی می کند شاید تنها مصلای کشور باشد که مناره ندارد و نمایی از دور و یا از آسمان به مصلی ، آن را شبیه یک ورزشگاه نشان می دهد 

در روزهای اخیر افراد مختلفی به تجمعات و راهپیمایی های دلواپسی واکنش نشان داده اند که یکی از آنها نیز حجت الاسلام ناطق نوری بود . بنظر می رسد هماهنگی در سخنان و گفتارهای برخی افراد در محکومیت جمعه دلواپسی بصورت هدفمند بوده باشد و رسانه ها و روزنامه های اصلاح طلب و اندیشمندان آنها به این مورد فراوان تاخته اند

نهایت اینکه امام جمعه محترم ، برای بروز برخی نگرانی و دلواپسی ها به مردم حق بدهید و آنها را اینگونه مورد عتاب و خطاب قرار ندهید و همه تلاش کنیم تا زمینه های نگرانی و دلواپسی در همه مردم ایران رفع شود 

 

فرامرز   گلستانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد