انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

حجه الاسلام دکتر طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی

 


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر مدیران فرهنگی روحیه رفع تکلیفی داشته باشند نمی‌توانند شعار مدیریت جهادی را تحقق بخشند، گفت: روحیه جهادی مدیران سبب تحقق شعار رهبری انقلاب می‌شود.

 

 به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی و لازمه تحقق این شعار ، گفت: خود نام‌گذاری در حقیقت راهکار را چه در مقوله اقتصاد و چه در مقوله فرهنگ مشخص کرده است، مقام معظم رهبری فرمودند در هر دو بخش اقتصاد و فرهنگ باید عزم ملی و مدیریت جهادی انجام شود، همان‌طوری که ما در بخش عزم ملی از ابتدای پیروزی انقلاب حضور گسترده مردم را داشتیم و هر جایی که مردم حضورشان حداکثری بود مشکلات حل بود، نمونه این عزم را می‌توان در هشت سال دفاع مقدس دید. هر جایی که در این سالیان از مردم فاصله گرفته شد می‌بینیم در آن قسمت‌ها دچار چالش جدی هستیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر تعریف دقیق از عزم ملی برای مردم، اظهار داشت: باید در بخش فرهنگ تعریف دقیقی از عزم ملی مردم داشته باشیم و این باید در تمامی دستگاه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، سازمان‌های نهاد هم می‌توانند در فرهنگ‌سازی برای عزم ملی مردم در مدیریت جهادی در بخش فرهنگ اثرگذار باشند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به بخش مدیریت جهادی در سال اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: در بخش مدیریت جهادی نباید بر اساس آنچه تاکنون عمل کرده‌ایم عمل شود، به عنوان مثال بحث جهاد در دوران دفاع مقدس را ببینید، در دوران دفاع مقدس اگر جنگ بر اساس قواعد نظامی متعارف دنیا تعریف می‌شد ما کجا با دنیای استکبار که پشت صدام ایستاده بودند، برابری می‌کردیم، روحیه جهادی باعث پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد، روحیه جهادی این است که ما کار را برای خدا ببینیم، مثل نماز خواندن که ما برای خدا این کار را انجام می‌دهیم، در عرصه فرهنگ اگر مدیران روحیه کار معمولی و رفع تکلیف داشته باشند نمی‌توانیم موفق باشیم، اما بر اساس روحیه جهادی انسان دغدغه حل مشکلات را داشته باشد ابزار تحقق شعار مقام معظم رهبری فراهم است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دباره فرهنگ‌سازی در دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار مدیریت جهادی اظهار داشت: اگر مسئولان فرهنگی که مسئولیت تخصصی‌شان فرهنگی است، اگر روحیه مدیریت جهادی نداشته باشند نمی‌توانند مردم را همگام با خود در تحقق این شعار همراهی کنند.

وی تصریح کرد: اینکه ما تنها از دستگاه‌های فرهنگی انتظار داشته باشیم نیز درست نیست، فرهنگ یک بحث عام است، بحثی که حضرت آقا فرمودند همان پیوست فرهنگی است یعنی اینکه همه باید دغدغه فرهنگ را داشته باشند./شبستان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد