انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

بازتاب رسانه ای اجتماع عظیم عزاداران فاطمی درگرگان

رسایی در گرگان:‌برای احقاق حق نباید در برابر دشمن کوتاه آمد


rasaee

 

حجت‌الاسلام حمید رسایی در جمع عزاداران فاطمی این شهر در تپه‎ نورالشهدا گرگان اظهار داشت: امروز ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم و همواره قرار داشتن در یک پیچ تاریخ مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

 

به گزارش گرگان خبر به نقل از خبرگزاری فارس؛ وی ادامه داد: پیچ تاریخی امروز مواجهه با دو جریانی است که یکی اصل را بر حاکم بودن انسان بر انسان با تعریف خودش و دیگری حاکم کردن خدا بر انسان را انتخاب کرده است.

رسایی بیان کرد: این پیچ تاریخی در دوران مختلف انبیاء الهی وحود داشته و امروز به آن نقطه جوش خود رسیده است و پیچ امروز مقدمه یک اتفاق بزرگ در دنیا است.

برای احقاق حق نباید در برابر دشمن کوتاه آمد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وظیفه امروز ما همان وظیفه‎ای است که یاران امام حسین(ع) در صحرای کربلا انجام دادند و فاطمه زهرا(س) در زمان خودش هنگامی که افراد بسیاری به دلیل وعده‎ها و ترساندن‎ها سکوت کرده بودند حقایق را بیان می‎کرد و به امر به معروف و نهی از منکر می‎پرداخت.

رسایی تأکید کرد: در دنیای امروز ما با جریان کفر مواجه هستیم و امروز ما را تهدید و تحریم می‎کنند و با این تحریم‎ها می‎خواهند که ما از آنها تبعیت کنیم و تا زمانی که به خواسته‎های خود نرسند دست از این کارها بر نخواهند داشت.

وی ابراز داشت: اگر امروز اموال ما که حق مسلم و قانونی ما است را بلوکه کرده‎اند، راه به دست آوردن آن کوتاه آمدن در برابر دشمن نیست؛ بلکه صراحت لهجه و بیان حق، راه به دست آوردن آن است.

بخش عمده‎ای از ابزارهای فرهنگی در اختیار دولت است

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد و پس از دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که من نگران عرصه فرهنگ هستم.

رسایی متذکر شد: ما هم قبول داریم مسئولان فرهنگی فقط دولت نیستند؛ سازمان تبلیغات هم باید پاسخگوی فعالیت‎هایش باشد و در جاهایی همانند شهرداری تهران با بودجه‎های کلان، صدا و سیما و حتی حوزه‎های علمیه هم باید پاسخگوی فعالیت‎هایش باشد.

وی اضافه کرد: اما تردیدی در آن نیست که بخش عمده‎ای از ابزارهای نظارتی، تشویقی و بازدارنده در حوزه فرهنگ در اختیار دولت است.

رسایی اذعان داشت: مقام معظم رهبری فرمود که اساس در نهادهای فرهنگی و دولت باید حمایت از جریان‎های فرهنگی مومن و انقلابی باشد و در جای دیگر تأکید کردند که از وضعیت فرهنگ نگران هستم و حتی مقام معظم رهبری به رخنه فرهنگی اشاره کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یک روز تاکید بر تهاجم فرهنگی بود و این دو دوره‎ اصلاح‎طلبان مطرح شد ولی توجهی به این موضوع نمی‎کردند و متاسفانه وزیر فرهنگ آن زمان امروز در بی‎بی‎سی نشسته است و افرادی مثل سروش، کدیور که در آن زمان یکی قرآن را وحی نمی‎دانست و دیگری که امام عصر را انکار کرد موضوع تهاجم فرهنگی مطرح شد اما کسی توجه نکرد.

وی متذکر شد: آن روز که موضوع تهاجم فرهنگی مطرح شد اینها موضوع تعامل فرهنگی را پیش کشیدند؛ بعد این حرف‎ها را زدند که فرهنگ دست دولت نیست و امروز هم متاسفانه بعد از بیانات مقام معظم رهبری باز هم گفتند که فرهنگ تنها در اختیار دولت نیست.

رسایی یادآور شد: ما هم این را قبول داریم، اما آنچه در اختیار دولت است چه کاری انجام داده است؟ چرا اساس در آن حمایت از جریانات فرهنگی غیر مومن و غیر انقلابی است.

مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی خاطرنشان کرد: ما از رئیس جمهور گلایه داریم که در صحبت‎های خودش می‎گوید بگذارید روزنامه‎های حامی دولت هم آزاد باشند و من در همان زمان هم مصاحبه کردم و گفتم که چرا روزنامه بهار و آسمان را حامی دولت می‎دانید که آن یکی ولایت و امامت را در یک روز مانده به غدیر زیر سئوال برد و دیگری قصاص را غیر انسانی دانست و دیگری عزاداری برای حضرت زهرا (س) را تندروی دانست؛ مگر دولت شما دولتی از این جنس است؟

رسایی با اشاره به اینکه بر اساس روایت حضرت علی(ع) که فرمود امر به معروف و نهی از منکر از جهاد نیز بالاتر است، گفت: اینها نمونه‎ای از امر به معروف و نهی از منکر است و باید گفته شود و نباید سکوت کرد و باید خیرخواهانه این را گفت.

وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری می‎گویند که من از وضعیت فرهنگی ناراضی هستم باید اینها را بگویم و این گفتن تنها به دولت نباید باشد و در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گفتم که رئیس سازمان تبلیغات، شهرداری و صدا و سیما را هم برای این موضوع خواهیم خواست و این حرف کوچکی نیست.

رسایی اضافه کرد: در دوره دیگر که مقام معظم رهبری بر شبیخون فرهنگی اشاره کردند و باز یک عده‎‎ای گفتند ما به دنبال تبادل فرهنگی هستیم و باز مقام معظم رهبری به ناتو فرهنگی اشاره کردند و تعبیر اخیر ایشان این است که نگران رخنه فرهنگی هستند و ما باید بر روی این الفاظ توجه ویژه‎ای داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فشار اقتصادی و مشکلات اقتصادی را می‎توان با برنامه‎های مختلف و راهکارهای حمایتی جبران کرد، اما فرهنگ اینگونه نیست.

رسایی در پایان ابراز داشت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارند که کار را متوقف بر بودجه‎های دولتی و حمایتی نکنید و هر کسی در هرجایی کار فرهنگی انجام می‎دهد آن را بیش از پیش تقویت کند چون شاید یک مدیر فرهنگی نفهمد که چه اتفاقی در حال افتادن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد