انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انتشار اسناد حمایت دانشگاه آزاد از هاشمی و موسوی در انتخابات های 84 و 88

آقای هاشمی! قطعا نظام اسلامی مقابل تبدیل کنندگان بیت‎المال به ملک شخصی محکم‏تر از پهلوی است/ برای محک قدرت جمهوری‎اسلامی، از فرزندانتان درباره فتنه 88 بپرسید

  



گروه سیاسی- رجانیوز: آقای هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد روز گذشته در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم‌ پزشکی دانشگاه آزاد گفت: «ما در ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه حسینیه ارشاد در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه اساسنامه حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه نتواند آن را تصرف کند. ما هم همان‌گونه عمل کردیم، اما نمی‌دانستیم نظام ما قوی‌تر از زمان شاه است و آن را تصرف می‌کند.»

به گزارش رجانیوز، هاشمی در حالی این اظهارات قابل تامل را بر زبان رانده است که به نظر می رسد انتظار داشته در برابر تمامی سواستفاده های آشکار و پنهان از اموال دانشگاه آزاد در انتخابات های 84 و 88، نظام هیچ واکنشی از خود نشان نداده و بگذارد اموال بیت المال در این دانشگاه مانند «ملک شخصی» اداره شود؛ لذا بدیهی است که نظام جمهوری اسلامی در برخورد با کسانی که اموال عمومی را در مسیر استفاده شخصی قرار می دهند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد قطعا انتظار نداشته اند که نظام اسلامی در مقابل چنبره فرزندان ایشان بر منابع مالی دانشگاه آزاد و دریافت چندین ماه حقوق میلیونی از این دانشگاه بابت ماموریتی موهوم به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد! که بهانه ای برای خروج مهدی هاشمی در کشور پس از فتنه 88 بوده است، بی تفاوت بوده و واکنشی نشان ندهد.

این در حالی است که برای محک قوت بیشتر جمهوری اسلامی نسبت به نظام پهلوی، ایستادگی این نظام مردمی در مقابل فتنه 88 و عبور از آن که اتفاقا با منابع مالی دانشگاه آزاد و با هدایت فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی علیه نظام اسلامی شکل گرفت، نمونه کاملا قابل لمس و قابل مطالعه ای خصوصا برای آقای هاشمی خواهد بود که اگر غیر از این بود، بعد از حوادث سال 88 سرنوشت کشور و نظام بگونه دیگری رقم می خورد. 

اما به نظر می رسد این اظهارات آقای هاشمی بیش از آنکه در مصداق دانشگاه آزاد و حواشی بوجود آمده درباره آن خلاصه شود، به نوع روحیه و نگاه وی به نظام و انتظارات وی از جمهوری اسلامی و مردم باز می گردد؛ بگونه ای که بر اساس این دیدگاه همه دستگاه های دولتی و عمومی در خدمت مطالبات ایشان باشند و اگر هم قرار باشد کسی خلاف این مسیر حرکت کرده و در جهت انجام وظیفه خود عمل کند، مورد غضب آیت الله و خانواده وی قرار گرفته و باید به عنوان «متهم» پاسخگو باشد!

همچنین هاشمی در بخش دیگری از سخنانش نیز گفته است: «کسی نمی‌تواند سند بیاورد که ما یک بار هم کوچک‌ترین استفاده انتخاباتی از این دانشگاه کردیم و بنای این کار را نداریم.»

این اظهارات در حالی بیان می شود که اسناد متعددی درباره سواستفاده های دانشگاه آزاد از اموال عمومی و بیت المال در دو انتخابات 84 و 88 در حمایت از هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی وجود دارد.

سند حمایت دانشگاه آزاد از هاشمی رفسنجانی در سال 84

به عنوان نمونه در جریان نهمین انتخابات ریاست جمهوری که منتهی به پیروزی محمود احمدی نژاد شد، حزب چکاد آزاد اندیشان که تنی چند از مسئولان دانشگاه آزاد در آن عضو هستند و از احزاب نزدیک به کارگزاران به شمار می رود یکی از بازوهایی بود که از بودجه این دانشگاه برای پیشبرد تبلیغاتی نامزد مورد حمایت خود یعنی آیت الله هاشمی رفسنجانی استفاده می کرد. در حالی که جاسبی طی بخشنامه ای به شماره 41899 اعلام می دارد روسا و مسئولین داشگاه حق ندارند امکانات دانشگاه را جهت حمایت کاندیداها مورد بهره برداری قرار دهند، اما در همان ایام علی هاشمی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب کارگزاران سازندگی طی حکمی آقای عادل نوروزی رئیس دانشگاه آزاد واحد ایلام را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حزب کارگزاران در استان ایلام منصوب می کند.

حتی در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد نیز از طرف سازمان مرکزی این دانشگاه مجوزی صادر می گردد که با استناد به آن از دانشجویانی که به دلیل فعالیت های انتخاباتی (در ستادهاشمی رفسنجانی) نتوانسته اند در امتحانات خودشرکت کنند امتحان مجدد و خارج از نوبت به عمل آید.

علاوه بر این، در 11 خرداد 84 جلسه ای به ریاست مشاور عالی دکتر جاسبی در هتل بین المللی تهران برقرار و مصوبات مربوط به تعیین مکان ستادهای انتخاباتی آیت الله هاشمی و مواردی از این قبیل در آن نهایی می شود. در این جلسه مقرر می گردد که عنوان نام ستاد در سراسر واحدها و استان ها به "ستاد های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مزبور" تغییر نام دهد.


از بازوهای اصلی دانشگاه آزاد که با پوششی غیر انتخاباتی به حمایت و پشتیبانی ستادهای آیت الله هاشمی رفسنجانی می پرداخت هیات های مذهبی واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور است که تحت ریاست مشاور عالی جاسبی فعالیت می کنند. این هیات ها موظف می شوند که حمایت های انتخاباتی خود از ستاد جاسبی را کاملا مخفیانه انجام داده و اسناد و فاکتورهای مالی را جهت تسویه حساب بدون لفظ انتخابات و نام کاندیدا ( آیت الله هاشمی ) به مرکز بفرستند که برخی از این هیات ها به دلیل عدم شناخت مسائل مالی، فاکتورها و اسناد را به عنوان ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به تهران ارسال می کنند.

با توجه به اسناد موجود بسیاری از ستادهای انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرها و شهرستان ها این هیات های دانشگاه آزاد اجاره و تهیه شده است. جالب اینکه در متن اجاره نامه های موجود ، این هیات ها در برابر نام مستاجر نوشته اند: به نمایندگی از طرف ستاد انتخاباتی هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی، حامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی!

اعتراض کروبی به هاشمی به خاطر استفاده از اموال دانشگاه آزاد در حمایت از موسوی

گفتنی است مهدی کروبی نیز در 20 خرداد 1388، دقیقا دو روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طی نامه ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی از اینکه امکانات دانشگاه آزاد در حمایت از میرحسین موسوی استفاده شده بود، اظهار گلایه کرده و نوشته بود: « به دوستان خود تذکر بدهید که از ادامه این حرکت تخریبی - که جز به سود حریف نیست - خودداری کنند و بدانید که به رغم برخی داعیه ها اکنون همه این رفتارها منتسب به حضرتعالی است و گرچه سهم برخی نهادهای عمومی - مانند دانشگاه آزاد اسلامی - را نمی توان در ترویج نامزد مورد نظر شما نادیده گرفت»
 
کد خبر:184231 -

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد