انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

با ابراز تاسف از غفلت مسئولان فرهنگی

هجوم مانکن ها به فرهنگ ایرانی اسلامی در گرگان + تصاویر

101410 890

بسیاری از این مانکن های استفاده شده، دانسته و یا ندانسته حامل پیام های ضد ارزشی و ضد فرهنگی هستند و گاهی برخی از این مانکن ها با علائم و نشانه های سخیف تزئین شده اند.

 

 


به گزارش گلستان ما ؛ این روز ها با نزدیک شدن به ایام نوروز و گرم شدن بازار خرید های شب عید گرگان، اگر بخواهید برای خرید لباس به بازار گرگان بروید با انبوهی از مانکن های مختلف که در تمام بوتیک های لباس از بچه گانه تا بزرگ سال روبه رو خواهید شد که خود نمایی می کنند بعضی از این مانکن ها به حدی آرایش شده اند که گاهی مشتریان آنها را با انسان اشتباه می گیرند.

بسیاری از این مانکن ها استفاده شده توسط فروشگاه دانسته و یا ندانسته حامل پیام های ضد ارزشی و ضد فرهنگی هستند و گاهی برخی از این مانکن ها با علائم و نشانه های سخیف تزئین شده اند ، بعضی از فروشگاه های لباس سطح شهر گرگان علاوه بر لباس های بدن نمایی که بر تن این مانکن ها می کنند برای تزئین این مانکن ها از گوشواره ، گردن بند و دست بند ها هم استفاده می کنند که پیام های ضد فرهنگی را در جامعه اسلامی و شهر دارالمومنین گرگان رواج می دهد .

PICT0029

اکثر این مانکن های که در گرگان و به خصوص خیابان شالیکوبی گرگان وجود دارد  با پوششی نامتعارف همراه هستند و اکثر آنها ظاهری کاملا غربی (مدل مو ، ریش و ... ) و مطابق با مدهای غربی دارند همچنین برخی از این مانکن ها که برای بانوان در گرگان وجود دارند به روشنی با حجاب به مقابله پرداختند و بی حجابی را بدون اینکه کسی با آنها برخورد کند ترویج می دهند و حتی در بعضی موارد لباس هایی که حجاب بسیار نا مناسبی دارند در پشت ویترین مغازه ها خود نمایی می کنند که ظاهر بسیار زننده ای دارد.

برخلاف تصور عموم مردم جامعه که فکر می کنند مد و مد گرایی از خارج از ایران و غرب وارد کشور شده است، باید گفت که اولین نفری که به این فکر افتاد یک موسیقیدان ایرانی معروف به زریاب بوده که علاوه بر ورود به دنیای مد و لباس و گسترش آن ، مبتکر ساز موسیقی بربط هم بوده است.

متاسفانه شاهد این هستیم استفاده از مانکن‌ در فروشگاه‌های لباس با این سبک و سیاق غیر فرهنگی رواج بسیار زیادی پیدا کرده و هرکدام الگوی نامناسبی را از پوشش و مد به مردم گرگان ارائه می دهند و به نظر می رسد در خصوص پوشش این مانکن ها نظارت مناسبی صورت نمی‌گیرد.

PICT0002

در سایه غفلت مسئولین فرهنگی، دشمنان با طراحی هایی که در اتاق فکر خود انجام داده سبک زندگی ما را هدف گرفته و می خواهند با تهاجم فرهنگی که امروز یکی از جلوه های آن این البسه و علائم نامتعارف همراه آن است که بر تن این مانکن ها جلوه گری می کند، دشمن قصد دارد بنیان غنی فرهنگی ما را از بین ببرد به همین خاطر با طراحی و تولید لباس های ضد فرهنگی و ورود آن به بازار های اسلامی ما می خواهد بخشی از این نقشه خود را عملی کند.

این مانکن ها بیشتر از ارائه لباس به ترویج مدهای نامناسب می پردازند که کاملا در جهت مخالف فرهنگ حجاب و عفاف ما پیش می‌روند، اگر به پوشش افراد منافی عفاف نگاهی کنید خواهید دید که هیچ تفاوتی بین آنها و مانکن های پشت ویترین وجود ندارد و این خود نشان دهنده میزان تاثیر پذیری مشتریان از این مانکن ها است .

در بعضی از مغازه ها فروشندگان بدحجابی هست که نحوه لباس پوشیدن و ظاهرشان به حدی زننده است که برخی از خانم ها هم از نگاه کردن به آنها شرم دارند ، البته استفاده ابزاری خانم ها در بسیاری از بوتیک ها و فروشگاه های خیابان شالیکوبی گرگان رواج پیدا کرده است .

PICT0003

برخورد با بد حجابی باید در ابتدا با مروجین آن آغاز شود و جلوی ترویج آن گرفته شود وقتی الگوی نامناسب کمتر در جامعه وجود داشته باشد راحت تر می شود با بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه مبارزه کرد. کنترل مناسب تر بر روی فروشگاه های لباس می تواند در این مسیر کمک فراوانی داشته باشد.

البته رسانه ها هم می توانند نسبت به این مورد حساس تر باشند و با تهیه گزارش و .... درخصوص مسئله حجاب در گرگان مسئولین را نسبت به این موضوع حساستر سازند تا جلوی این قبیل ترویج بدحجابی ها در شهر دارالمومنین گرگان گرفته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد