انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

انصارحزب الله گرگان

مذهبی،فرهنگی و سیاسی/نثار روح مطهر امام و شهدا صلوات

عضو هیات امنا مسجد خمسه طیبه عنوان کرد:

مکاتبه با دفتر مقام معظم رهبری برای جلوگیری از تخریب مسجد خمسه طیبه در گرگان + عکس

kha15

یک عضو هیات امنا مسجد خمسه طیبه گرگان با اعلام اینکه این مسجد 300 سال قدمت دارد عنوان کرد: برای جلوگیری از تخریب این مسجد که در طرح آفتاب قرار گرفته با دفتر مقام معظم رهبری مکاتباتی را انجام دادیم.

بعد از حواشی که اخیرا بخاطر خبر احتمال تخریب مسجد طیبه در خیابان سرخواجه گرگان روی داد واکنش های مختلفی به این خبر منعکس شد.

 

 


کسبه ، بازاریان و مردم محل نسبت به این امر واکنش نشان داده و خواستار حفظ مسجد برای همیشه شدند و از مسئولین استان و فرماندار گرگان خواستند سعی خود را برای جلوگیری از تخریب مسجد بکنند چرا که آنجا محلی برای نمازگزاری و عبادت است .

در همین حال کسبه محل که گویا برای جابجایی مغازه های خود چاره ای ندارند ، بر سر قیمت به توافق نمی رسند . یکی از مغازه داران می گفت : ابتدا متری 40 میلیون ، بعد 25 میلیون و الان بحث 13 میلیون مطرح است و دیگری می گفت من به 22 میلیون هم راضی ام اما شرکت 17 میلیون را عنوان کرده است .

از طرفی گویا شرکت برخی افراد و مغازه داران را دیده و با خرید مغازه های آنان بین مغازه داران اختلاف افتاده و برخی از مغازه ها خالی شده اند .

علی نژاد از اعضای هیات امنا مسجد خمسه طیبه نیز با انتقاد از احتمال تخریب مسجد خمسه طیبه گفت : این مسجد 300 سال قدمت دارد و بعد از مسجد جامع قدیمی ترین مسجد گرگان است که قبل از انقلاب کانون مبارزه با رژیم ستمشاهی بوده و مقام معظم رهبری بر آن بر منبر رفته است .

علی نژاد افزود: برای حفظ این مسجد هر کاری که لازم باشد می کنیم چون مردم و کسبه محل هم حاضر به تخریب این مسجد نیستند و ما نیز مکاتباتی با دفتر مقام معظم رهبری در این مورد انجام دادیم .

علی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این مسجد وقف خیابان سرخواجه است ، تصریح کرد : مکانی که قرار است مسجد بعد از تخریب به آنجا منتقل شود معروف به پشتواره است و هیچ ربطی به خیابان سرخواجه ندارد .

عضو هیئت امنای مسجد خمسه طیبه گرگان در ادامه افزود : ملک محرم آباد از هفت دستگاه تا فرد جهان جزء موقوفات این مسجد به حساب می آید و این مسجد باید در کنار موقوفات خود باشد.

شایان ذکر مسجد خمسه طیبه در خیابان سرخواجه گرگان و کوچه دهم قرار دارد.

kha11

kha12

kha13

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد